Želim prejemati informacije o portalu razgledan.si
Z oddajo spodnjega obrazca potrjujem, da želim prejemati informacije preko e-pošte.
Predmet Aktivno državljanstvo je obvezni vsebinski sklop tako gimnazijskih programov kot tudi programov srednjega strokovnega izobraževanja.
V obeh primerih se izvaja v obsegu 35 ur, ne kot »običajni pouk« ampak pretežno v obliki (projektnih) aktivnosti, različne naloge in v povezavi z okoljem. Njegov cilj je spodbujanje aktivnega, informiranega in odgovornega demokratičnega državljanstva.
Učni načrt vsebuje štiri tematske sklope, ki se med seboj močno prepletajo. Zasnovani so interdisciplinarno in izhajajo iz izkustev dijakov oz. dijakinj.
Vsak sklop je nadalje razdeljen še na dve področji, ki so v obeh primerih (gimnazije in srednje strokovno izobraževanje) enaka. Za vsako področje so opredeljeni cilji, ki pa se glede na vrsto izobraževanja nekoliko razlikujejo. Obvezni cilji so opisani v navadni pisavi, dodatni pa v kurzivi (poševna pisava).
Portal razgledan.si primarno ni zasnovan kot pripomoček za predmet Aktivno državljanstvo, obstajajo pa med vsebino portala na eni ter cilji predmeta Aktivno državljanstvo na drugi strani mnoge povezave. S tem pregledom želimo učiteljem v sekundarnem izobraževanju olajšati pripravo posameznih učnih enot na način, da tematske sklope, področja in cilje povezujemo z lekcijami portala.
Vsakokrat, ko na portal dodamo novo lekcijo, sproti dopolnimo tudi stran za učitelje.
Skupno življenje ljudi urejajo pravila, ki svobodo posameznika/-ce omejujejo, pa tudi ščitijo. V sodobnih družbah se ta pravila vzpostavijo tako, da člani/-ce družbe sodelujejo pri njihovem oblikovanju, kar pomeni, da so oblikovana na demokratičen način. Demokracija, ki temelji na skupnem odločanju, predpostavlja avtonomne državljane/-ke, ki so sposobni samostojno razmišljati in presojati. V tem procesu je ključnega pomena kritično mišljenje, poznavanje osnovnih pojmov, ki omogočajo misliti družbeni svet, in sposobnost sodelovanja v razpravi, v kateri posamezniki/-ce skupaj iščejo rešitve za skupna vprašanja. Položaj posameznika/-ce v sodobni družbi določajo temeljne pravice; te ga/jo ščitijo tako pred drugimi posamezniki/-cami kot tudi pred posegi oblasti.
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Sodobne civilne družbe predpostavljajo aktivne državljane/-ke, ki so motivirani/-e in zmožni/-e najrazličnejših oblik družbenega udejstvovanja in sodelovanja. Pri tem je ključnega pomena udejanjanje idej in pobud v različnih oblikah in okoliščinah, med drugim tudi v okviru civilne družbe. Ob tem mladi razvijajo občutljivost za zaznavanje aktualnih problemov šole in družbenega okolja kot tudi učinke na življenje v različnih skupnostih. Sodobno družbo zaznamujejo številne spremembe tudi na področju dela in zaposlovanja, ki od mladih zahtevajo angažiranost. Za aktivno življenje v sodobni družbi je potrebna medijska pismenost, ki ni omejena zgolj na merljive spretnosti in zmožnosti, temveč jo je smiselno razumeti kot angažiran odnos, ki je predpogoj družbene participacije in sodelovanja med ljudmi.
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Sodobna država je ena temeljnih oblik urejanja družbenega in političnega življenja ljudi. Tudi državljanstvo kot status je v veliki meri, vendar ne izključno, vezano na državo in je torej ta tista, ki podeljuje konkretne dolžnosti in pravice posameznikom/-cam. Država tako svoje državljane/-ke ščiti in varuje, obenem pa tudi določa ali predpisuje njihova ravnanja in delovanje. Države imajo lahko različne družbeno-politične ureditve, običajno določene z ustavo, pri čemer je v sodobnem svetu največ tistih, ki so urejene demokratično. To pomeni, da ima v določeni državi oblast v rokah ljudstvo, da je oblast pri svojem delovanju omejena in da lahko posamezniki/-ce na različne načine sodelujejo pri vprašanjih, ki vplivajo na njihova življenja.
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Tematski sklop naslavlja področja evropskih integracijskih procesov, globalizacijskih procesov in globalnih izzivov človeštva z vidika izzivov aktivnega demokratičnega državljanstva. Izpostavljeni so ključni elementi, ki sodobnega človeka in družbe umeščajo v širše politično, ekonomsko in kulturno okolje, začenši z evropskim povezovanjem in razlogi za članstvo Slovenije v EU ter vplivi, ki jih ima za Slovenijo članstvo v evropski povezavi. Zajame tudi področje procesov, ki se odvijajo na globalni ravni in vključujejo področja politike, ekonomije, kulture, varnosti, okolja, migracij in drugih področij, ki so neobhodna za formiranje aktivnega državljana/aktivne državljanke, da zmore presojati sodobne družbene izzive ter zastopati načela humanizma, demokracije in človekovih pravic.
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge:
Dijaki/-nje skozi aktivnosti in avtentične naloge: